Paradicsomos “Húsgombóc”

Share

Ez anyukám receptje, ő szokta nekünk elkészíteni:) Könnyű, mégis energiadús fogás.

A dió tömegének 65 százaléka zsír, ennek megfelelően magas a kalóriatartalma, ami által energiadús ételként tartják számon. Egyes kutatások ráadásul azt mutatják, ez a finomság így sem növeli az elhízás veszélyét. Olyan fontos ásványi anyagok és vitaminok is megtalálhatók benne, mint a folsav, foszfor, magnézium, B6 és E-vitamin, valamint további komplex bioaktív összetevők.

A csonthéjas gyümölcs fogyasztásához több egészséges hatást is társítanak, így például egyes szívbetegségek előfordulási kockázatának csökkenését, az agyfunkciók javítását, illetve lehetséges eszközként vizsgálják a rákmegelőzés kapcsán.

Forrás: Hazipatika.com

Hozzvávalók:

  • 35 dkg basmati rizs
  • petrezselyem
  • 20 dkg durvára darált dió
  • 2 ek majoranna
  • 3 ek őrölt lenmag
  • fél liter paradicsomlé
  • bazsalikom
  • zeller

Elkészítés:

A rizst puhára főzzük egy leveskockával vagy alaplével.

A 3 ek őrölt lenmagot 9 ek vízzel áztatjuk kb 5 percig.(Ez a tojáshelyettesítés)

A darált diót, petrezselymet, majorannát, lenmagos keveréket, és a rizst összekeverjük és golyókat formálunk belőle.

A paradicsolében megfőzzük a zellert , teszünk bele bazsalikomot,sót, borsot .

Kevés rántást készítsünk a paradicsompürébe. (Olaj-liszt)

A gombócokat tepsibe tesszük, leöntjük a paradicsomlével és 15-20 percre sütőbe tesszük. (Ez a lépés kihagyható.)

Love,