Leveles kel & Ananász

Share

Leveles kelből annyit fogyasztok amennyit csak tudok. Az egyik legszuperebb levél és még télen is lehet kapni hazait.

Ha a vitaminokról van szó, kevés olyan növény létezik, ami felülmúlja a leveles kelt. Mindössze 100 gramm ugyanis a szervezet általános vitaminszükségletének jelentős részét fedezi. Rendelkezik az összes, létfontosságú esszenciális aminosavval, továbbá az omega-3 és omega-6 zsírsavakat könnyen felszívódó formában tartalmazza. Nagyszerű immunerősítő, amit elsősorban a nagy mennyiségben elérhető antioxidáns összetevőinek, a C-vitaminnak, a karotinoidoknak, az E- és az A-vitaminnak köszönheti. Az antioxidánsok ugyanis semlegesítik a túltermelődő szabad gyököket, amelyek gyengítik az immunrendszert, valamint növelik a rák, a szívbetegségek, a gyulladások kockázatát. Bőségesen tartalmaz élelmi rostokat, ez az oka annak, hogy a leveles kel fogyasztásával jobb lesz az emésztésünk, valamint a méreganyagoktól is gyorsabban megszabadulhatunk. Segít megőrizni a bőr és a haj egészségét, védi a DNS-t, javítja a látást.

Forrás: supergreens.hu/szuperelelmiszerek

 

Hozzávalók:

  • Kisebb ananász fele
  • 2 dl ananászlé
  • 2-3 levél fodros (=leveles) kel
  • (Ha nem elég édes az ananászunk, tehetünk bele 1 db datolyát)

Elkészítés:

Turmixoljuk krémesre a hozzávalóinkat.

A fodros kel levele durvább, vastagabb mint a többi levélé, ezért hosszabb ideig kell turmixolnunk.

 

Love,