Hortobágyi palacsinta

Share

Lehet bonyolultnak néz ki ez a recept, de pofon egyszerű. Fél óra alatt el lehet készíteni! Igazából mindent a hagyományos módon kell csinálni, csak hús helyett vega kolbászt tegyünk bele és szerezzünk be növényi tejfölt 🙂

Én most egy barnarizses kolbászt választottam. A rizs egy tápanyagbomba. Esszenciális aminosav-összetétele miatt biológiai értéke az állati fehérjékhez hasonlítható. A húsban NINCSEN olyan tápanyag, ami a növényekben ne lenne meg, de a húsban rengeteg olyan anyag nincs benne ami a növényekben megvan.

Ajánlott videó: https://www.youtube.com/watch?v=BnnQ_zghf-4

(Csak 12perc:)

Hozzávalók:

Palacsinta:
  • Liszt
  • Növényi tej
  • Szénsavas víz
  • 2-3 tk burgonya/tápióka keményítő
Töltelék:
  • 2-3 db hagyma
  • 1-2 db paprika
  • 2 db paradicsom
  • (2 db zellerszár)
  • 2 tk füstölt fűszerpaprika őrlemény
  • vegan tejföl
  • Füstölt barnarizses csemege kolbász (bármilyen vega kolbász jó)
  • petrezselyem
  • leveskocka
  • bors

Elkészítés:

A zöldségeket apróra vágjuk,megfűszerezzük és kevés olajon puhára főzzük.

Ha kész és kicsit kihűlt, botmixerrel összeturmixoljuk, majd két lábosba elosztjuk. Egyik lábosba adjuk hozzá a tejfölt, a másikba a kolbászt.

A tejfölös szószhoz adhatunk egy kevés vizet, hogy hígabb legyen.

A kolbászos töltelék megy a palacsintába, és a tejfölös lesz az öntet.

A tejfölt az Auschanban vettem. Rengeteg növényi vajkrém, fagylalt, joghurt kapható már. A vega kolbászt( pl. gabonából vagy csicseriborsóból) pedig szinte bármelyik bio-boltban lehet kapni.

A füstölt paprika őrleményt ázsiaiban vagy kulinárosokban lehet beszerezni.

 

Love,