Csokis-Banános Chia puding

 

Várakozást leszámítva kb 5 percet vesz igénybe az elkészítése . Édességként vagy akár reggeli gyanánt is fogyasztható.
Pár mondat a Chia magról- Nagy erő egy kicsiny magban. Szuperélelmiszer, ami szivacsként szívja magába a méreganyagokat és így egész bélrendszerünk tisztántartásában segít. Csökkenti a magas vérnyomást, védi a szivet, teltségérzetet okoz ,ami segíthet a fogyni vágyóknak is. Gazdag ásványianyag-tartalmának köszönhetően feltölt energiával. Természetes vasforrás. Rendkívül gazdag omega-3 zsírsavakban , megelőzi a csontritkulást ,serkenti az agy működését… A lista nagyon hosszú de ami biztos, hogy érdemes rendszeresen fogyasztani.
(Kb fél éve napvilágot látott az a hír is ,hogy a túl sok chia mag fogyasztása sem javasolt ,mert allergiás reakciót válthat ki magas rosttartalma miatt. Az ajánlott napi bevitel maximum 15 gramm. (Szerintük. )

Hozzávalók:
1 pohár növényi tej (Én rizstejet használtam de mandulatejből még krémesebb és joghurtosabb állagú lesz)
Negyed pohár chia mag
1 evőkanál rizsszirup
csipet vanília

Keverd össze az alapanyagokat és hagyd kb 3 órát állni, hogy a chia mag meg tudja szívni magát.

Csoki puding:
2 db banán
1 avokádó
1 db datolya
2 teáskanál kakaó/karobpor
fél pohár növényi tej

Minden mehet a turmixgépbe és addig turmixoljuk amíg egyenletes krémes nem lesz.

Ha mindennel megvagy nincs más dolgod mint egymásra önteni. A végén kókuszreszelékkel és egy csipet fahéjjal díszítettem.

Love,